web statistics

Authenticiteit
Wat consumenten écht willen


auteurs: James Gilmore en B. Joseph Pine II
uitgeverij: Academic Service
ISBN: 978 905 261 61 93

Het is de paradox van de huidige beleveniseconomie: hoe gekunstelder de wereld wordt, hoe meer de consument échte dingen wil – dingen die pakkend, persoonlijk en, bovenal, authentiek zijn. Als klanten uw aanbod niet ‘echt’ genoeg vinden, wordt u al snel gebrandmerkt als niet-authentiek – als nep – en loopt u het risico omzet te verliezen. Gilmore en Pine leggen uit dat beschikbaarheid, prijsstelling en kwaliteit niet langer voldoende zijn. De consument van nu zoekt authenticiteit waar en wat hij ook koopt. Als u aan deze hang naar authenticiteit, weet te voldoen, hebt u toegang tot de harten, de hoofden en de portemonnees van uw klanten, wat uw aanbod ook is.

Gilmore en Pine zijn medeoprichters van Strategic Horizons LLP, een denkstudio die organisaties helpt om nieuwe manieren te bedenken om waarde toe te voegen. Naast hun bestseller ‘De beleveniseconomie’ hebben ze o.a. geschreven voor Harvard Business Review.

 



begrippenlijstliteratuur en linksvraagbaaklinksvraagbaak
voorproductiebegeleiding
voorlichting versus fondsenwervingethiek en respect in fondsenwervingfondsenwervend televisieprogrammavoorproductie mediareportageleergang goed doel en televisiebetrokkenheid realiseren en behouden
marketingcommunicatieconceptingfondsenwervingvoorlichtingmedia en non profitcreatief klankbord
disclaimercolofoncontactalgemene voorwaarden
kennis
fotografie Carla van de Vijver
over goeddoelgerichtadvies
voor wietraining
contactmediareportage
homekennis

 

Literatuur